Exhibits

Rokiškio krašto muziejus – pirmasis muziejus Lietuvoje, įsikūręs dvare. Tai įvyko 1940 m. vasarą, iš Rokiškio pasitraukus grafams Pšezdzieckiams. Audringi to laikotarpio įvykiai privertė muziejininkus ne kartą palikti dvarą ir tik nuo 1952 m. čia įsikūrė nuolatinai.
Vertybės, sukauptos grafų ir buvusios dvare, nukentėjo per nacionalizaciją karo ir pokario metais. Tačiau muziejininkai sugebėjo nemenką jų dalį išsaugoti ir surinkti tai, kas buvo išblaškyta. Muziejaus rinkiniuose saugoma per 17000 fotografijų ir negatyvų, iš jų beveik 2000 – iš Rokiškio dvaro. Jos apima laikotarpį nuo XIX a. pab. iki 1940 m. Tai fotoateljė meistrų daryti Pšezdzieckių šeimos narių – Jono Pšezdzieckio, jo gražiosios žmonos kunigaikštytės Hermancijos Sapiegaitės, jų vaikų, giminaičių – atvaizdai. Jie daryti fotomeistrų įvairiuose miestuose: Varšuvoje, Vilniuje, Paryžiuje, Nicoje ir kt. Tačiau didžiąją fotografijų dalį sudaro pačių grafų fotografuotos.

Lietuvos Npriklausomybės atkūrimo 100-mečiui skirtas Rokiškio krašto muziejaus virtualių parodų ciklas „Kraštiečiai Lietuvos valstybės kūrėjai ir puoselėtojai“. Vienas iš tokių yra Mykolas Römeris, kuris garsus ne tik Rokiškio krašte, visoje Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse.

Rokiškio krašto muziejaus rinkiniuose sukaupta per 9300 įvairių spaudinių, jų tarpe daug atvirukų. Nemaža jų dalis yra ir šv. Velykų tematika, išleisti daugiausia iki 1940 metų.
Paprotys įvairiomis progomis siųsti atvirukus su sveikinimais pirmiausia paplito tarp miestų gyventojų. Tačiau prieškario Lietuvoje į miestus iš kaimų kėlėsi vadinamoji „pirmoji karta nuo žagrės“. Tad pamažu atvirukus pamėgo ir kaimo gyventojai. Namiškiai juos siųsdavo kariuomenėje tarnaujantiems sūnums, broliams, mergelės – sužadėtiniams.

Rokiškio krašto muziejuje nuo 1998 m. Kalėdų kasmet rengiamos respublikinės prakartėlių parodos. Jų organizavimo idėją pasiūlė italų dailininkas, verslininkas ir mecenatas Angelo Frosio, su Rokiškio krašto muziejumi bendradarbiaujantis nuo 1994 metų.

Prakartėlių parodų dalyviai yra labai įvairūs žmonės: garsūs tautodailininkai, moksleiviai, darželinukai, pensininkai. Labai įdomu, kad prakartėles kuria ištisos šeimos. Kadangi labai platus dalyvių ratas, tai ir medžiagos panaudojamos pačios įvairiausios: medis, molis, šiaudai, pakulos, medžio žievė, linas, popierius, džiovinti augalai…

Šioje virtualioje parodoje pateikiami 2015 m. iš vieno asmens – Jono Masiulio – Rokiškio krašto muziejui dovanoto albumo atrinkti kalėdiniai ir naujametiniai atvirukai. Tai tik maža dalis muziejuje saugomų atvirukų. Peržvelgus 1921–1931 m. siųstus atvirukus galbūt ir Jums kils noras ranka užrašyti šventinį sveikinimą ir taip pradžiuginti savo brangius žmones.

Verpstė – tai drožinys, kurį vaikinas dovanodavo patinkančiai merginai su užuomina į piršlybas ir vestuves. Štai kodėl stengdavosi labai dailiai išmarginti, parodant rankos tvirtumą ir širdies šilumą.

  Parodos anotacija Monika Bičiūnienė priklauso pirmiesiems plačiau pripažintiems Lietuvos dailės primityviojo meno atstovams. Ji išsiskiria iš kitų, nes sukūrė nepaprastai gyvą ir spalvingą kaimo vaizdą. Tapytoja ryškiomis spalvomis piešia…

Virtualioje parodoje „Rokiškio grafų drabužiai ir aksesuarai“ pristatomi ne tik ekspozicijose, bet ir saugyklose esantys įdomiausi, vertingiausi Rokiškio didikams priklausiusios drabužių ir aprangos aksesuarų kolekcijos eksponatai. Tai ne tik drabužiai, bet ir atskiros jų dalys, marškiniai, kelnės, batai, lazdos, kojinės, diržai, rankinukai, papuošalai, kaspinai, sagos.